Nibylandia... miejsce gdzie wszystko jest możliwe...

Temat: Schemat podlaczenia wyl. schodowego podwojnego
Witam wszystkich
elektrycy robili mi wylacznik schodowy na budowie stan surowy, na razie sa tylko kable i puszki ale chcialbym zrobic z niego wyl. schodowy podwojny, prosilbym o jakis schemat, bo chce zamontowac oswietlenie schodowe zeby sie oddzielnie wlączalo, oprocz lampy na suficie. Troche chaotycznie ale mam nadz, ze ktos mnie zrozumie.Dzieki pozdrawiam.
Źródło: forumsep.com.pl/viewtopic.php?t=7418



Temat: system swiatel postojowych z passata
no niestety, jak Johan pisze te schematy ne sa czytelne.

michalnap moge przypszczac, ze u ciebie w polo stacyjka załacza dodatkowy obwód kiedy masz wyciagnięty kluczyk, a dźwignia kierunkowskazów na podwójny niezalezny styk. W tym momencie sprawa załaczania postojówek lewo prawo nie stanowi najmniejszego problemu, ale jak by to przy klasycznej instalacji zrobic nie moge rozpracować pod wzgledem połaczenia obwodów.

Tak swoją droga dla samego zainteresowanego, nie było by łatwiej umiescić gdześ w niewidocznym miejscu trójpozycyjnego wyłacznika i właczać oddzielnie daną strone postojówek wtedy wystarczy tylko założyć diody do postojówek aby odseparowac lewa strone od prawej i pomiedzy diodami a żarówkami podłaczyc styki wyłacznika. To by było najprostsze rozwiązanie i skutecznie działające, bo robienie na dźwignie kierunkowskazów wiązać sie będzie z szerokimi przeróbkami instalacji (a moze i nawet szukaniem innego odpowiedniego wyłącznika zespolonego kierunkowskazów)
Źródło: skodovka.tmp.efuzja.net.pl/forum/viewtopic.php?t=12616


Temat: Podnośniki elektryczne szyb S1xx.Favorit.Felicia

Czy mógłbyś zamieścić jakieś foto takie podłaczenia tego sterowania lub jakiś schemat podłączenia? Z gory dzięki
Wszystko jest na pierwszej stronie tego tematu a jesli Ci chodzi o podlaczenie nie seryjnych wylacznikow to musisz sobie kupic takie z podwojnymi stykami abys mogl zmieniac biegunowosc.
Źródło: skodovka.tmp.efuzja.net.pl/forum/viewtopic.php?t=2338


Temat: schemat oświetlenia
Podwójny przełącznik schodowy, to dwa osobne przełączniki w jednej, dwuklawiszowej obudowie.
Produkują takowe tylko markowi producenci osprzętu, np. Berker

Schemat włącznika i połączeń:

http://www.zbychdom.republika.pl/roz...y_schodowy.JPG

Wg mnie stosowanie takiego włącznika ma mały sens, bo zawsze jeden z dwóch klawiszy będzie w przeciwnej pozycji. Lepiej zastosować dwa osobne włączniki schodowe lub układ z przekaźnikami bistabilnymi i włącznikami dzwonkowymi (to taki ze sprężynką odbijającą klawisz :) ).
Źródło: forum.muratordom.pl/showthread.php?t=53763


Temat: schemat oświetlenia

Podwójny przełącznik schodowy, to dwa osobne przełączniki w jednej, dwuklawiszowej obudowie.
Produkują takowe tylko markowi producenci osprzętu, np. Berker

Schemat włącznika i połączeń:
Dziękuje za schemat
Prosze o schemacik jak podłączyć na dole włącznik pojedyńczy schodowy na piętrze podwójny i na końcu pojedyńczy.
Pierwszy zpala i gasi światło nad schodami drugi zapala i gasi schody i hol na piętrze trzeci zapala i gasi w holu
Źródło: forum.muratordom.pl/showthread.php?t=53763


Temat: Jak podłączyć włącznik schodowy ??
Na klatce schodowej mam włącznik na górze i na dole tak, że mogłem gasić i zapalać światło którym chciałem. Ale coś się zepsuło i nie działało tak jak powinno. Gdy zgasiłem na dole to nie mogłem zapalić na górze i odwrotnie. Myślałem, że włącznik się zepsuł to wymieniłem oba i zapomniałem zerknąć jak były podłączone te stare. Mieszałem przewodami i niestety nie mogę podłaczyć tak, żeby było dobrze. Już zaczynam myśleć, że zepsuło się coś innego niż włączniki.
Może ktoś mi pomorze zanim wezwę elektryka ?

Dodam tylko, że jestem kompletnym laikiem co do elektryki i nie rozumiem tych schematów, nie potrafie ich czytać.
W puszkach wystają 3 przewody do podłaczenia włącznika (zielono-żółty, niebieski, czarny)

A czy któryś z tych przewodów trzeba połączyć z innym przewodem razem we włączniku, czy wszystkie osobno? We włączniku są trzy podwójne wejścia na przewód.
Źródło: forum.muratordom.pl/showthread.php?t=100405


Temat: Programowalne instalacje elektryczne - wątek dla entuzjastów
Tym razem mam pytanie do szanownych Forumowiczów, jak podłączyć rolety.

Założenie:
Każdą roletą z osobna można sterować za pomocą włącznika dzwonkowego podwójnego umieszczonego w pobliżu okna.
Wszystkimi roletami można starować za pomocą jednego włącznika dzwonkowego podwójnego umieszczonego w dogodnym miejscu w domu.

Przedstawiam schemat podłączenia tego cuda (przykładowo dla 2 rolet):
http://foto.onet.pl/albumy/zdjecie.h..._pab&k=2&nxt=0
W schemacie:
L - faza
N - przewód neutralny
Z - zamykanie
O - otwieranie
1 - włącznik dzwonkowy podwójny
2 - włącznik dzwonkowy podwójny
3 - włącznik dzwonkowy podwójny (centralne sterowanie)
? - nie wiem co tutaj ma być (może Wy podpowiecie)

W powyższym schemacie jest przynajmniej jeden błąd i nie wiem jak go rozwiązać.
Jeśli załączę włącznik nr 1 lub 2 to sterowanie nastąpi wszystkimi roletami, a tak być nie powinno.
W miejsce "?" trzeba wstawić jakieś cudo, które pozwoli na przepływ prądu w jedną tylko stronę. Tylko co to ma być. Myslałem o diodzie prostowniczej, ale nie wiem czy do prądu przemiennego coś takie się nadaje. Pomóżcie proszę.
Źródło: forum.muratordom.pl/showthread.php?t=14996


Temat: Klimatyzacja sprawna lecz się nie załącza.

  1 załącznik(i) Tak mi na myśl jeszcze przyszło, żeby sprawdzić połączenie elektryczne bezpośrednio przy sprzęgle sprężarki, nie pamiętam czy tam jest jakaś kostka.
Po za tym wg schematu do sprawdzenia jest jeszcze wyłącznik sprężarki + wyłącznik ciśnieniowy podwójny (wyłącznik max i min ciśnienia??).
W załączeniu schemat.
pozdrawiam
Źródło: forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=75529


Temat: jak wykonac instalacje lacznika schodowego swiecznikowego???
Witam.
Myślę że chodzi o wyłącznik schodowy podwójny.
Połączenie takiego wyłącznika jest bardzo proste, wystarczy doprowadzić do wyłącznika dwa trzyżyłowe przewody (czyli jak do dwóch schodowych)
Kol. bezcenny narysowal prawidlowy schemat.
Źródło: forumsep.com.pl/viewtopic.php?t=1485


Temat: Co odcina IMMO ?
Przewertowałem forum i o immo jest już sporo napisane, ale może jednak napiszę co mnie ostatnio spotkało. Najpierw zacytuję kawałek mojej wczorajszej dygresji z innego tematu:

"dzisiaj po raz pierwszy scorupek powiedział "dalej nie jadę" ):) Dobrze, że stało się to niedaleko chałupy to się te 10km powolutku podholowałem. Objawy: parę razy zaczęły spadać obroty, coraz bardziej zaczął przygasać aż w kocu zgasł i nie odpalał. Potem jeszcze na chwilkę zapalił, trochę poprzerywał, potrząsł się i zdechł i już go nie maltretowałem Dzisiaj już do niego nie zaglądałem (tylko na wyłącznik wstrząsowy zerknąłem) , bo chyba mnie bierze siakieś przeziębienie, ale jutro jak wrócę z roboty to zaczynam od "forumowych standardów" - zobaczymy czy to jakaś pierdoła czy też UPIERDLIWOŚĆ "

Słowo ciałem się stało i dzisiaj po robocie pierwsze co sprawdziłem to jeszcze raz pompę paliwa. Było słychać, że działa, wyciągnąłem przekaźnik, nie słychać, włożyłem, słychać czyli pompa chyba OK. Jedziem dalej. Sprawdzam wszystkie bezpieczniki w skrzynkach (okiem i miernikiem) - są OK. Powyciągałem i powkładałem z powrotem wszystkie przekaźniki - tak na zasadzie kadzidła dla umarłego Sprawdzam napięcie na wtyczkach do cewek - jest. Sprawdzam iskrę - brak. Sprawdzam impulsy na wtryskach - brak. Sprawdzam przejście na wiązce od kostki na podłużnicy pin 38 do wtyczek na wtryskach (wedle schematu Rafała(antka) z jakiegoś starszego tematu) - jest. Następnie mierzę opór CPW - jest nie mniej nie więcej tylko 386 Om, czyli raczej OK. W tym momencie idę do domku nieco się ogrzać, bo garaż mam nieogrzewany. W między czasie wertuje jeszcze forum w poszukiwaniu bezcennych wskazówek. I chyba po raz setny czytam przypadkowo jakąś wzmiankę o immo i wtedy wielkie olśnienie - kurde nie zwróciłem uwagi na diodkę, ani wczoraj (było widno i nie rzuciła mi się w oczy nawet jeśli mrugała), ani dzisiaj. Biegiem do garażu - przekręcam kluczyk i dioda mruga z częstotliwością większą niż 60/min i nie przestaje (w tym momencie mam jeszcze wyciągnięty przekaźnik pompy paliwa i odłączoną wtyczkę od CPW - nie wiem czy to może mieć jakieś znaczenie dla immo???). No więc sprawa jest raczej oczywista - pierniczy się immo. Wkładam przekaźnik, podłączam wtyczkę CPW, coś tam jeszcze grzebie przy skrzynkach, zakładam pokrywki, bawię sie podwójnym ryglowaniem, zauważam, że immo się załącza, potem także prawidłowo wyłącza. Wsiadam raz jeszcze za fajerke, kluczyk do stacyjki, włączam zapłon i zdziwienie - diodka zaświeciła się i - jak mądre ludzie gadajo - zgasła po ok. 5sek. Próbuję odpalić i bez najmniejszego problemu się to udaje, silniczek chodzi równiutko, nagrzewa sie i pracuje bez zastrzeżeń. Kilka kilometrów wokół komina i wszystko jest OK. Dodam, że w trakcie całej tej awarii rozrusznikiem można było kręcić.

Jak wlazłem dzisiaj do garażu to ani przed, ani po tych wszystkich czynnościach, które opisałem nie próbowałem odpalać.
Przyglądałem się przy okazji tym moim wiązkom - ta od silnika to już stwierdziliśmy kiedyś, że jest nowa. Dzisiaj dokładniej z kanału zerknąłem na przewody w wiązce idącej od kostki na podłużnicy w kabinkę i kurcze, te kabelki też wyglądaj na świeże. Także wiązka idąca wzdłuż pasa przedniego, przy zderzaku jest położona w czarnym (chyba nie oryginalnym) peszelku, co może świadczyć, że też może była wymieniana. Fajnie by było, gdyby tak było. Nie wiem tylko jak sprawa ma się z tymi skrzynkami. Ogólnie widzę jednak, że wszystkie złącza/wtyczki są zabezpieczone jakimś "żelem" - może ktoś jednak troszkę się przyłożył do reanimacji inst. elektr. .

Ale o co mi chodzi - czy jest możliwe, aby jakieś nieprawidłowe działanie immo, mogło powodować takie objawy w pracy silnika jak opisane we wstępie (zanim zgasł na dobre, to trochę spadały obroty, trochę przerywał), czy też raczej powinien momentalnie zdechnąć?
Czy problemy z immo mogą mieć żródło w kiepskim stanie skrzynek, jakichś połączeń lub ich zaniku?
Czy w razie powtórki problemów z blokowaniem zapłonu przez immo (a sądze, ze to on blokował) macie jakieś propozycje co ewentualnie mogę sprawdzić/zrobić na drodze, zanim zacznę szukać holu/lawety/warsztatu?
Źródło: ford-scorpio.pl/forum/viewtopic.php?t=19422


Temat: Swiatła dzienne
Zgodnie z przepisami Kodeksu Drogowego w okresie zimowym w ciągu dnia należy używać świateł mijania lub tzw. dziennych.
Światła dzienne to dodatkowe o niskiej mocy bądź światła drogowe (a nie mijania) zasilane obniżonym napięciem - takie występują w aktualnie produkowanych pojazdach np. MB
Wymogiem jest aby po ręcznym włączeniu świateł mijania AUTOMATYCZNIE wyłączyły się światła do jazdy dziennej !

W ruchu miejskim i na krótkich odcinkach kiedy przez większość czasu silnik pracuje na wolnych obrotach alternator wytwarza zaledwie ok 1/3 swojego max. prądu. W tych warunkach używanie świateł mijania, ogrzewania szyby, lusterek, dmuchawy powoduje często niedobór prądu.Dotryczy to zwłąszcza tych którzy stosują żarówki świateł mijania o podwyższonej mocy.
Zasilenie świateł drogowych metodą PWM pozwala przy wystarczającym natężeniu światła zaoszczędzić około połowy mocy.

Przedstawiony układ spełnia te wymogi, a dokładnie:
1.po włączeniu zapłonu zasila światła drogowe obniżonym metodą PWM napięciem i równocześnie światła pozycyjne.
2.po zaciągnięciu hamulca ręcznego wyłącza te światła (ze względów praktycznych)
3.po przekręceniu oryginalnego włącznika świateł automatycznie wyłącza dzienne (wymóg przepisów)


Wyjaśnienia do układu:
Układ zasilany "po stacyjne" poprzez nie pokazany na schemacie bezpiecznik 20A.
Żarówki wpięte do instalacji oczywiście poprzez oryginalne bezpieczniki nie ujęte na schemacie.
PK 1,2 to miniaturowy przekaźnik podwójny przełączalny.
PK 3,4 i 5,6 to dwa przekaźniki podwójne o obciążalności po 8A
PK 7 przekaźnik przełączalny d. mocy (samochodowy)
Układ opóźniający włączanie generatora PWM i tym samym podanie napięcia w stosunku do przekaźników PK 3,4 ma za zadanie oszczędzić ich styki. (Prąd udarowy włączania halogenów dużej mocy).
PK 7 jest konieczny ze względu na możliwość "konfliktu" a to dlatego, że przy jego braku po włączeniu normalnych świateł drogowych nie byłoby możliwości wyłączenia silnika - prąd popłynie poprzez diody zabezpieczające w tranzystorze i nasz układ z powrotem do instalacji "za stacyjką". Zasilanie tego przekaźnika poprowadzone jest od oświetlenia wskaźników które muszą mieć zasilanie z oddzielnego styku w przełączniku świateł (Opel omega). Nie można tego podłączać do światła pozycji !!! z wiadomych powodów
W razie braku takiego oryginalnego połączenia w instalacji pojazdu należy dodatkowo oprócz PK7 zastosować diodę dużej mocy na sporym radiatorze, bo wydzieli się na niej nieco ciepła, a cewkę przekaźnika zamiast do oświetlenia wskaźników, podłączyć do bezpiecznika jednej z żarówek świateł mijania.
Tranzystor IFR 5210 wybrany ze względu na b. małe straty mocy.
Średnie napięcie zasilania żarówek reflektorów ustala się PT1 na ok. 5-6 V.
Układ zbudowany i eksploatowany z powodzeniem
Źródło: prelude3web.com/forum/viewtopic.php?t=2272









Formularz

POst

Post*

**Add some explanations if needed