Nibylandia... miejsce gdzie wszystko jest możliwe...

Temat: [t25] Montaż wiązki kablowej pod hak holowniczy

Do montażu wiązki potrzebny jest dodatkowy układ [center]elektroniczny, który będzie "oszukiwał" komputer pojazdu, gdyż w trakcie zwiększonego poboru prądu przez światła przyczepy można uszkodzić niektóre elementy elektroniczne auta.

Coś mi się nie wydaje by to co piszesz było prawdą.

O ile wiem złączek do haka osobnych nie ma, przy oryginalnych lub dedykowanych zestawach dostajesz kostki do wpięcia pomiędzy istniejące złącza. Jeśli chcesz robić sam też nie ma problemu z tym, że musisz pamiętać że światło przeciwmgielne w samochodzie łączysz przez stycznik z gnieździe haka ( pewnie jest tam taki) tak by przy podłączeniu przyczepy świeciło się tylko przeciwmgielne w przyczepie.
Jeśli chodzi o kolory kabli to nie ma aktualnie na forum schematów do Avensisa T25 po FL, są tylko do wersji przed FL i musiałbyś sprawdzić czy kolory się zgadzają. Z drugiej strony do tak prostej instalacji nie potrzebny Ci schemat, wystarczy miernik najprostszy lub nawet żarówka do sprawdzania gdzie pojawia się w danym momencie napięcie.

Powodzenia.
Źródło: avensis.info/viewtopic.php?t=7374



Temat: Światełka
Obecnie nie mam przy sobie schematu instalacji, ale też miałem taki przypadek, świeciły się światła przyczepy a jest to spowodowane tym, że w gieździe w ciagniku na jednym z bolców jest podpięty przewód z napięcięm służącym do oświetlenia np. dodatkowego oświetlenia wewnatrz przyczepy czy np. oświetlenia dodatkowego punktu na jakiejś maszynie. Nie pamiętam teraz na który z zacisków jest to podłączenie . Jest też podłączenie na jeden z bolców sygnału dźwiękowego umożliwiającego sygnalizację np. z przyczepy lub doczepionej maszyny.
Ty napewno we wtyczce z przyczepy masz rozdzielone połączenia świateł pozycyjnych na lewą i prawą stronę lub inaczej je podłączone, niezgodnie z przyjętym systemem. W moim T25 gniadzo do podłączenia wtyczki jest podłączone tak, że pasują wszystkie wtyczkie przyczep podłączone wg systemu ISO .[/scroll]
Źródło: wladimirect25.ok1.pl/viewtopic.php?t=31


Temat: Podłączenie gniazda haka w poldku
Mam problem, musze podłączyć gniazdo haka. Jeśli chodzi o schemat podłączeniowy w gniazdku to żaden problem i mam ten schemacik. Problem tkwi w tym, że nie mam schemaciku instalacji elektrycznej w poldku a dokładnie wiązki świateł która leci pod plastikiem między lampami w bagażniku obok zamka. Czy ktoś mógł by mi napisać pokolei kolorami który kabel jest od jakich świateł?? tzw. czerwony to to żółty z czerwonym paskiem to tamto itp. Czas gra dość istotnie role ponieważ muszę użyć przyczepki a nie mam podłączonego gniazdka. Do eletryka nie będe jechał z tak błąchym powodem bo skasue mnie na grubą kase. :562:
Źródło: fsoautoklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2532


Temat: Hak do PREMACY (11/2001, 2,0l benzyna) - montaż
Witam
Zakupiłem okazyjnie hak do PREMACY używany (zdemontowany z PREMACY właśnie ale nie wiem z jakiego modelu) w bardzo dobrym stanie razem gniazdem 13 pinowym i wiązką (wygląda na kompletną- jakieś 2 pudełka z elektroniką , bezpiecznik na przewodzie i wszystkie przewody zakończone róznymi wtyczkami). Czy premaska ma jakieś gniazda fabryczne do podłaczenia haka, jeśli tak to gdzie się znajdują, czy kolory przewodów to jakiś standard - hak wygląda na oryginał - porównywałem rysunki montażowe haków do tej marki, kształt identyczny. Przeszukałem net - ludzie ostrzegają przed podpinaniem sie z przewodami bezpośrednio pod światła(możliwość uszkodzenia komputera). Nie mam żadnego schematu - czy znajdzie się ktoś , kto montował hak z gniazdem 13 pinowym w PREMACY? Następny problem to brak śrub , słyszałem , że muszą być odpowiedniej twardości, gdzie takie dostać - jestem po wizycie w stacji motującej haki - gość zaproponował mi montaż swojego 7 pinowego gniazda ale po ostrzeżeniach wyczytanych w necie zrezygnuje, sprobuje zaadoptować ten system 13 pinowy , zwłaszcza , że przeczytałem, że przenosi wiecej sygnałów do przyczepy zwłaszcza kampingowej (a przelotke 13/7 juz zamowilem w cenie 24 zł z przesyłką.
pozdrawiam -szczęśliwy uzytkownik PREMASKI
Maciek
moje GG - 12039 jakby ktoś miał chęć mi pomóc

P.S. w wolnej chwili zrobię zdjęcia wiązki , wtyczek - może kogoś to naprowadzi na rozwiązanie mojego problemu.
Źródło: forum.karawaning.pl/viewtopic.php?t=5602


Temat: Jak to jest z tym zasilaniem 12V - czyli pytanie nowicjusza.
Niech mi ktoś proszę wyjaśni sprawę podstawową - bo trochę się zgubiłem..

Oglądałem już kilka przyczep - pewnie zdecyduję się na prawie pełnoletniego Dethleffsa - ale cos mi nie daje spokoju -

Wszystkie przyczepy które oglądałem mają 2 instalacje - 220 i 12 - i teraz clue - 220 działa jak podłączone z zewnątrz - ale kiedy działa 12V ?

Z tego co zrozumiałem - TYLKO jeśli jest zasilanie z akumulatora (ale już bynajmniej nie z samochodu) - dobrze rozumiem?

W większości przyczep zlokalizowałem przetwornik 220->12 z dodatkowym wejściem na 12V - po kiego taki przetwornik (który daje na wyjście 12V - i jakieś kable popodłączane) - jak światło 12V się nie pali (tylko 220).


Nie łapię - czy te 4 przyczepy które oglądałem to wszystkie jakieś popsute - czy to standard?

Może pytanie głupie - ale podobno takich nie ma..

I jeszcze gdyby kto podpowiedział gdzie znajdę dokumentację - schemat do Nomada 395 - byłbym niewymownie wdzięczny - wtedy pewnie sam bym pojął o co chodzi...

Staszek
Źródło: forum.karawaning.pl/viewtopic.php?t=1030


Temat: Oświetlenie w N-126 - robić na 12V czy na 230 V ?

Tomku zacznijmy od gniazda bo to w sumie jest najważniejsze.
Standardowe 7 pinowe gniazdo nie ma bolca na zasilanie 12V przyczepy, ale est pewien myk .
Z tego co pamiętam data pierwszej rejestracji Twojej niewiadóweczki oscyluje w okolicach 1984 roku, a co za tym idzie nie jest wymagane światło przeciwmgielne w tej przyczepce. Możesz więc śmiało do pinu odpowiadającego za światła przeciwmgielne podłączyć na stałe 12V (zrób tylko jakiś wyłącznik na wypadek podłączenia przyczepy z światłem przeciwmgielnym).

Co do oświetlenia zależy to głównie od tego w jaki sposób zamierzasz użytkować przyczepę. Jeśli tylko sporadycznie będziesz wypoczywał w miejscach bez dostępu 230V jedno światełko śmiało wystarczy.

Lodówka Polara z tego co wiem jest przystosowana zarówno do pracy na 12V jak i 230V.

Pozdrawiam


Tomii a możesz mi zapodać schemat gniazda 7-pinowego ?

Czy tam jest gdzieś stałe +12V ?

Moje cudo jest rocznik 1979 więc nie ma światła przeciwmgielnego

Jak wiesz przyczepa w ogóle miała iść na budowę, w związku z tym że budowa się odłożyła na jakieś 2 lata to przeczepka na razie zostanie jako zabawka np. na 2-dniowe weekendy (do czasu aż stwierdzę że wolę mieć coś "cywilizowanego" czyli z osobnym kibelkiem)

Także chyba zdecyduję się na główne 230V i jedno na 12V

A co do lodówki to będę musiał sprawdzić (na razie jest wypożyczona do kumpla na działkę i się sprawdza bo mrozi jak głupia)
Źródło: forum.karawaning.pl/viewtopic.php?t=1596


Temat: Prąd i jego magazynowanie, ładowanie akumulatorów ...
Ja już separator własnej konstrukcji mam zamontowany od dawna.
Pisałem o tym na str. 5 tego tematu.
Cytuję sam siebie: Akumulator doładowuje się w czasie jazdy, żeby nie ciągnąć dodatkowych przewodów z samochodu do przyczepy podłączyłem go przez dwie diody do świateł pozycyjnych. Bez diod światła pozycyjne świeciłyby cały czas, również po wyłączeniu ich w samochodzie.W samochodzie zmieniłem bezpiecznik świateł pozycyjnych na większy i podłączyłem przekaźnik, bo włącznik się grzał.
Kosztowało to kilkanaście zł. a działa skutecznie.
Jeżeli trzeba, narysuję schemat podłączeń.
Źródło: forum.karawaning.pl/viewtopic.php?t=223


Temat: Prąd i jego magazynowanie, ładowanie akumulatorów ...

Hallo,halo
Witam wszystkich
Od niedawna jestem szczesliwym posiadaczem przyczepy Fleetwood Garland ale baruje sie z podlaczeniem gniazda 7pinowego typu 12s,jako ciagnika bede uzywalCitroena Berlingo 2,0 HDi.
Niestety nigdzie nie moge namierzyc schematu instalacji elektrycznej, a nie chce czegos "poprawic" (czyt. spieprzyc ), tym bardziej,ze przyczepa jest wyposazona w zasilacz do ladowania jej akumulatora no icala istalacje ktora zaleznie od opcji zasilana jest albo z autowego albo przyczepowego aku, gdzie sie podpiac z tym kabelkiem?
Moze ktos doradzi>?


Przyczepy zachodnie mają zasilanie wnętrza podłączone przez wtyk 7 pin w miejscu światła mgielnego tylnego. Ktoś, kto robił przegląd przyczepki do rejestracji musiał przełączyć zgodnie z naszą normą. Możesz spróbować podłączyć tak jak mam ja. Opisałem to na 12 str. tego tematu. Jast też i schemat. Działa to tylko przy włączonych swiatłach pozycyjnych, ale ponieważ jeźdimy cały rok na światłach, więc na przelotach uzyskasz całkiem dobre doładowanie akumulatora w przyczepce.
Źródło: forum.karawaning.pl/viewtopic.php?t=223


Temat: Wtyczka w przyczepie angielskiej
Witam wszystkich jestem nowym posiadaczem przyczepki angielskiej,i właśnie mam problem z podłączeniem tej 2 wtyki szarej do auta,ma ona 7 przewodów kóre służą do ładownia akumulatora podczas jazdy ,lodówki i światła wewnątrz przyczepki,wtyczke tą szarą rozebrałem i niewiem jak podłączyć przewody do wtyczki polskiej,bo zaginoł mi schemat kolorów kabli jak rozebrałem,i jk podłączyć gniazdo to 2 do instalacji samochodowej(szary przewód)może ktoś z was ma ,prosił bym o podanie na forum lub na mojego e-maila: darek2135@interia.pl Pozdrawiam wszystkich karawaningowców.
Źródło: forum.karawaning.pl/viewtopic.php?t=5174


Temat: zasilanie lodowki - skąd?
No to się włączam
I znów prawdopodobnie błąd. Na tym schemacie styk 13 występuje 2 razy. Prawdopodobnie tu gdzie jest "cięcie" powinien być styk 14. Chodzi o to aby po podłączeniu wtyczki, dodatkowy styk odcinał tylne światło przeciwmgłowe w samochodzie, żeby nie odbijało się od przodu przyczepy (oślepianie).
Źródło: forum.karawaning.pl/viewtopic.php?t=6224


Temat: [ V70 II ] Opis złącza haka holowniczego

Znalazłem taki opis w pdf-ie ze schematami elektrycznymi, dzięki któremu podłączyłem bez problemów mój hak do oryginalnej instalki w autku. Załączam tabelkę z opisem wtyczki do podłączenia haka dla zainteresowanych. W razie pytań służę pomocą.

Mam jedno pytanko (bo poprawiam podłączenie gniazda po "fachowcach"): czy dokładałęś przekaźnik odłączający światło PM w aucie przy podpięciu przyczepy?

PZDR
Źródło: volvoforum.pl/viewtopic.php?t=22143


Temat: [Megane I phII] Problem ze stopem w przyczepce
Montowalem niedawno hak, elektryke podlaczylem bezposrednio do lamp szybkozlaczkami, do lewej i do prawej wg schematu. Kable do gniazda sa poprowadzone na 100 % dobrze, kierunki dzialaja, przeciwmgielna tez masa jest swiatla postojowe sa, tylko nie ma swiateł stopu.
I tu czegos nie rozumiem.
Mase podlaczylem do karoserii, kabel od gniazda byl zakonczony oczkiem wiec we wnece lampy blachowkretem przymocowalem godo karoserii i jest wszystko ok, bolec od masy w gniazdzie ma mase
Stopu nie ma, to znaczy jest w lampach auta, ale nie ma napiecia na bolcu w gniazdzie - jak probuje brac mase z bolca (czyli z karoserii) to nie ma napiecia, jesli jednak biore mase z kostki podlaczanej do lampy - wtedy jest.
Jesli natomiast polacze mase z karoserii z brazowym kablem w kostce - czyli z masa wywala mi bezpiecznik od stopu.
O co chodzi, jak mam to podlaczyć????
Źródło: megane.com.pl/viewtopic.php?t=12983


Temat: [R75 CDT 2000] potrzebny schemat gniazdka przy haku

jak w temacie bo nie mogę znaleść w rave. chyba nie ma. dołożyłem sobie oryginalny hak z instalacją ale coś chyba nie tak powpinałem przy lampach bo nie mam wstecznego i przeciwmgnielnych w przyczepce.
chodzi o to okrągłe gniazdko z siedmioma okrągłymi stykami?
nie jest to takie proste, żeby mieć światło cofania masę trzeba puścić przez hak
tu coś nad tym głowili
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic286650.html
natomiast przeciwmgielne ma swoje miejsce
a schemat połączenia gniazda wygląda tak:
(choć osobiście oba pozycyjne zazwyczaj przykręcam do styku 5 ale ja robię kabelki do trochę innych przyczep )
schemat działa stojąc przodem do otwartego gniazdka
Źródło: forum.roverki.pl/viewtopic.php?t=20857


Temat: schemat wtyczka licznik audi c3 i c4
Witam
znalazlem w internetcie w starej licznika trapez audi 100 c3 :
rozmieszczenie połaczeń we wtyczce 12 stykowej (na prawej stronie w plytcie glownej licznika):
od na dole numer 1 do 12 na gorze.
1- plus wskaznika oszczednej jazdy, wskaznika temperatury cieszy chłodzacej.
2- minus lampki kontrolnej nr 3 (wskaznik zbyt niskiej temperatury cieszy chlodzącej)
3- podlaczone z 10
4- minus lampki kontrolnej nr 4 (hamulec pomocniczy)
5- minus lampki kontrolnej nr 5 (ladowania akumulatoratrolnej nr)
6- minus lampki kontrolnej nr 6 (cisnienie oleju)
7- plus lampki kontrolnej nr 7 (kierukowskazy przyczepy)
8- minusk wskaznika rodzaju pracy
9- minus lampki sygnalizacyjnej nr 17 (zbyt wysokiej temperatury cieczy chlodzacej)
10- minus lampki sygnalizacyjnej nr 16 (hamulce)
11- wolne
12- w silnikach benzynowych : podlaczone zacisku 1 obrotomierz. w silnikach wysokopreznych: podlaczone zacisku "w" obrotomierza (do alternatora)


Rozmieszczenie połaczen we wtyczce 14-stykowej ( na lewej stronie w plytcie glownej)
od gory nr1 do 14 na dole...
1- plus zegara (cyfrowego/analogowego)
2- minus zegara analogowego, lampek kontrolnych nr 8/9/10/11/12
3- plus lampki kontrolnej nr 8 (swiatla awaryjne)
4- plus lampki kontrolnej nr 8 (swiatla drogowe)
5- plus lampki kontrolnej nr10 (tylne swiatlo przecimglowe)
6- plus lampki kontrolnej nr 11 (ogrzewana szyba tylna)
7- plus lampki kontrolnej nr 12 (ogrzewane siedzenie)
8- minus lampki kontrolnej nr 13 (kierunkowskazy)
9- minus lampki kontrolnej nr 14 (podgrzewanie silnika wysokopreznego)
10- plus lampki kontrolnej nr 2/3/4/5/6 i ogólne zasilanie
11- minus oswietlenia wskazników i regulatora oswietlenia tablicy rozdzielczej
12- plus regulatora oswietlenia tablicy rozdzielczej
13- minus lampki kontrolnej nr 2 (zapiecie pasow bezpieczenstwa)
14- minus czujnika poziomu paliwa

To wszystko tego znalazlem. Tylko niestety nie mam schematu do licznika audi c4.
Potrzebujem schematy takiej rozmieszczenie polaczen we wtyczce do licznika c4 z 7 zegarami.
Dziekuje z gory. pozdrawiam serdecznie
Źródło: audimania.eu/forum/viewtopic.php?t=8354


Temat: Noworoczna modernizacja

Właśnie rozpoczynam akcję przygotowania przyczepy do sezonu.

1. Podłączenie zasilania z samochodu wykonam przez drugą wtyczkę 7 pin

Zasilanie pociągnę od akumulatora auta i tu mam trzy problemy:

- ciągnąć tylko jeden przewód + (masa z bagażnika) czy dwa + i - (na + bezpiecznik i przekaźnik załączający "po kluczyku")?

- czy przekrój przewodu 2,5mm wystarczy?

Na tym przewodzie będzie pracowała głównie lodówka podczas jazdy(dość stresu związanego z gazem) i akumulator 55Ah

- jaki przekaźnik zastosować w samochodzie?

2. Założę 6 obrysówek po 5W. Czy te dodatkowe 30W nie obciąży mi nadmiernie instalacji auta. Może je zasilić za pomocą przekaźnika?



Masa z bagażnika może i jest rozwiązaniem, ale lepiej byłoby pociągnąć ją od akumulatora, lodówka bierze spory prąd ok 10 A więc i przekroje przewodów winny mieć spory rozmiar myślę ze przynajmniej 3mm kwardatowe ( w instrukcji do lodówki producent zaleca: przewody o dług. do 9m winny miec przekrój 2,5 mm kw. jeżeli maja długośc pow 9 m to ich przekrój winien miec 4 mm kw.) 30 W obrysówek to niby niewiele, ale musisz włączyć światła, lodówkę i troche się uzbiera. zamiast świateł załóż szkła odblaskowe takie jakie zakładja na szprychy rowerowe a obrysówkę daj po jednej na kazdej stronie na górze zna tyle przyczepy z przodu klosz biały a z tyłu czerwony. Bez problemu je kupisz. Obrysówki muszą się włączać ze światłami postojowymi , mijania i drogowymi więc podłącz je do postojowych w przyczepie przekaźnik nie potrzebny Schemat podłączenia w samochodzie przekaźnika w załączniku - sprawdzone i działa bezawaryjnie od 10 lat. Jeżeli będziesz miał wątpliwości pisz na maila lub na forum. Chętnie pomogę. Życzę powodzenia
Ed
Źródło: forum.karawaning.pl/viewtopic.php?t=2354


Temat: prblem z gniazdem haka
witam ! potrzebuje schemat gniazda haka przyczepki jak to jest podłączone?
wczoraj podpinałem przyczepkę i sie okazuje ze nie mam stopu ani kierunków (swiatla są) Może ktos miał podobny problem gdzie szukać usterki??
z góry dzieki za pomoc
Źródło: forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=4351


Temat: Moduł haka - sterownik świateł przyczepy
Na wstępie dodam że sam montując hak w przeryłem całe forum i nic takiego nie było więc sam się z tym uporałem. Niech następni mają łatwiej
Opisze tu [częściowo schematem] jak wykonać moduł potrzebny do podłączenia gniazda do przyczepki w wyposażonym w układ kontroli żarówek. Dodam ze w samochodach bez układu kontroli żarówek także warto go zastosować ponieważ dzięki modułowi nie obciążamy żarówek lamp tylnych nie osłabiając jasności świecenia i nie musimy zmieniać przerywacza kierunkowskazów.
Potrzebne narzędzia:
-lutownica + cyna + kalafonia[pasta lutownicza]
-trochę kabli [np. z jakieś starej instalacji samochodowej]
-taśma izolacyjna i/lub opaski termokurczliwe
-6 szt diód prostowniczych [starczą 1A] max 10gr/szt
-6 szt przekaźników [np. o symbolu P4088 są małe i niedrogie ok 2zł/szt] te akurat 10A ale wystarczy żeby miały powyżej 2 A
- oprawa na bezpiecznik + bezpiecznik 15A ok. 3zł
-wyłącznik z pozycjami 0/1 czyli włączony i wyłączony ok 1.5zł
- jakaś skrzyneczka z tworzywa sztucznego - "puszka" [dostępne w sklepach elektronicznych] dobrać tak żeby nam się zmieściły przekaźniki, włącznik, i sporo kabelków.
-mogą być plesze aby wiązki kabli estetycznie wyglądały
W sumie i tak dużo oszczędzamy bo w tej chwili najtańszy moduł na allegro jest za 79.99zł na tej aukcji http://www.allegro.pl/ite...zepy_ssp_1.html

I.Zaczynamy od znalezienia miejsca na moduł.
II. Doprowadzamy do "puszki" plus z akumulatora w miarę grubym przewodem z zamocowanym na początku bezpiecznikiem 15A [na moim schemacie oznaczony kolorem czerwonym] i podłączamy 6 przekaźników, każdy pod nóżkę o symbolu "30"
III. Doprowadzamy do "puszki" przewód połączony z masą pojazdu [ nie musi być gruby] i lutujemy do jednej z 2 nóżek włącznika 0/1, natomiast drugą nóżkę włącznika 0/1 łaczymy z 6 przekaźnikami po nóżkę o symbolu "86" [na moim schemacie przewód niebieski] a włącznik wstawiamy tak żeby mozna go było przełączać od zewnątrz skrzynki.
IV. Dla ułatwienia numerujemy sobie przekaźniki, żeby się nie pomylić, cyframi 1,2,4,5,6,7 ---> [celowo pominięta cyfra 3 ponieważ pod tym numerem w gnieździe jest masa]
V. Doprowadzamy z gniazda przyczepki do "puszki" 6 przewodów [ 7-my przewód masy łączymy z masą pojazdu przy gnieździe lub obok puszki]. Przewody łączymy numerycznie...czyli z gniazda przyczepy o nr 1/L---z---przekaźnik oznaczony nr1
2/54g---z---przekaźnik oznaczony nr2
3/31---z----masa
4/r-----z----przekaźnik oznaczony nr4
5/58r---z---przekaźnik oznaczony nr5
6/54---z----przekaźnik oznaczony nr6
7/58l---z---przekaźnik oznaczony nr7 wszystkie pod nóżkę przekaźnika o symbolu "87"
VI. znajdujemy w lewej lampie kable od : lewych pozycyjnych, stopu, lewego kierunkowskazu, przeciwmgielnych, a w prawej lampie: prawą pozycje i prawy kierunkowskaz. nie przecinamy tych przewodów tylko lekko zdejmujemy izolacje i przylutowujemy do każdego diodę prostowniczą [w takim kierunku żeby prąd nie mógł cofać się do lamp ale płynął do puszki] do diód lutujemy kable które ciągniemy do "puszki" i łączymy do przekaźników w następującym układzie:
-lewy kierunkowskaz---z---przekaźnik oznaczony nr1
-światło przeciwmgielne---z---przekaźnik oznaczony nr2
-prawy kierunkowskaz---z---przekaźnik oznaczony nr4
-pozycyjne prawe---z---przekaźnik oznaczony nr5
-stop---z---przekaźnik oznaczony nr6
-pozycyjne lewe---z---przekaźnik oznaczony nr7 wszystkie pod nóżke przekażnika o symbolu "85"

Wszystko dobrze izolujemy i estetycznie układamy. Kiedy ciągniemy przyczepę włącznik ustawiamy na pozycje 1 a kiedy nie ciągniemy przyczepy na 0 w celu oszczędności przekaźników.
Z opisu może wygląda to na trudne ale zajmuje to niewiele ponad godzinkę pracy a schemat wiele wyjaśni. w razie pytań proszę pisać - służę pomocą.
NIE ODPOWIADAM za szkody powstałe przez urządzenie- każdy robi na własne ryzyko.
Bezpiecznik uchroni układ ale wole się zabezpieczyć. cały układ bez diód prostowniczych spowoduje sprzężenia zwrotne a co za tym idzie choinkę w tylnych lampach więc muszą być. Celowo nie podawałem kolorów przewodów bo w różnych źródłach są różne.
W związku ze sporo potrzebnych części miałem w garażu wydałem ok 10zł zamiast 80zł + przesyłka z allegro. Powodzenia
Źródło: mercedes.nni.pl/viewtopic.php?t=11187









Formularz

POst

Post*

**Add some explanations if needed